Welke nieuwe functies krijgt LinkedIn in 2019? Je leest het in dit blog!

Welke nieuwe functies krijgt LinkedIn in 2019? Je leest het in dit blog!

LinkedIn in 2019!

De feestmaand staat voor de deur. Tijd om alvast vooruit te kijken wat 2019 ons gaat brengen op hét B2B-platform! Deze keer gaan we het hebben over de trends en nieuwe functionaliteiten van LinkedIn. Tijd om de strategie voor volgend jaar aan te passen en in te spelen op de trends en mogelijkheden die er gaan komen.

Trend 1 – LinkedIn gaat meer gebruikt worden!

Goed nieuws, het gebruik van LinkedIn gaat volgend jaar flink toenemen. Er wordt door LinkedIn volop doorontwikkeld waardoor er meer relevante(re) functionaliteiten bij komen. De flinke groei zagen we aan het begin van dit jaar ook terug in het onderzoek van NewCom: het aantal dagelijkse gebruikers van LinkedIn in Nederland groeide uit van 400.000 in 2017 naar 500.000 in 2018. Een stijging van 25 procent! Wereldwijd neemt het aantal gebruikers van het platform ook sterk toe. In oktober 2018 telde het platform 590 miljoen leden wereldwijd!

Wist je dat er in Nederland zelfs 7,9 miljoen gebruikers zijn van dit populaire netwerk!

Trend 2 – Daling organisch bereik bedrijfspagina’s

In de afgelopen maanden is het organische bereik van bedrijfspagina’s behoorlijk afgenomen. Dit is een trend die de komende periode waarschijnlijk doorzet. De content van personen krijgt namelijk een prominentere rol. Daarnaast wordt er ook meer content geplaatst door personen. Hoe kan ik mijn bereik op LinkedIn verbeteren? Investeer in de belangrijkste ambassadeurs, dit zijn je medewerkers! Wat je naast de inzet van medewerkers kunt doen is adverteren.

Trend 3 – Stijgende populariteit van video

Video, als onderdeel van content marketing, is een goede manier om traffic te genereren naar de website en webshop. Door aan de slag te gaan met creatieve content trek je sneller de aandacht van de bezoeker voor het product of dienst. Een bezoeker is altijd op zoek naar de beste informatie. Hoe persoonlijker de boodschap, hoe creatiever de boodschap, des te hoger is het resultaat.

Nieuwe functies

LinkedIn heeft in de afgelopen periode flink wat nieuwe functies toegevoegd. Zo is er momenteel een pilotfase van LinkedIn Events! Je kunt hier een sneak preview bekijken. Je kunt straks op het platform:

  • Evenementen aanmaken, inclusief beschrijving, datum, tijd en overige unieke informatie.
  • Geïnteresseerde kunnen zich aanmelden bij de georganiseerde evenementen.
  • Mensen uitnodigen voor evenementen.
  • Het gesprek aangaan met andere aanwezigen.

Momenteel worden ook de nieuwe bedrijfspagina’s uitgerold.

  • Eindelijk is het mogelijk om bedrijfspagina’s te beheren vanaf de mobiele telefoon.
  • Het lijkt er op dat er nu écht een integratie komt met Hootsuite.
  • Ook wordt het mogelijk om documenten te delen. Bijvoorbeeld pdf’s of Powerpoint presentaties.
  • Binnenkort is het ook mogelijk om als bedrijf updates te delen van medewerkers.

Tot slot nog een extra tip

Zet je taalinstellingen op Engels, zo ontvang je eerder de LinkedIn updates. De Engelse taalinstelling wordt namelijk altijd als eerste voorzien van de nieuwste updates omdat dit de grootste gebruikers groep is.